Toename spiermassa

Interview met Jonathan Later – fitness trainer en personal trainer

“Veel mensen denken bij het zien van een gespierd persoon dat hij/zij niets anders doet dan de hele dag trainen. Maar dat is niet het geval. Het is belangrijk dat training,voeding en rust in balans zijn”

Als je je inschrijft bij de sportschool is dat – gewoonlijk – omdat je onder meer streeft naar een toename van de spiermassa. Natuurlijk heeft niet iedereen hetzelfde beeld voor ogen en niet elke man streeft naar het lichaam van een body builder. Er zijn verschillende gradaties van min of meer spiermassa. Maar als je gaat trainen, dan zal spiergroei toch vaak een van de belangrijkste doelstellingen zijn.

Is het doel eenmaal duidelijk, dan moet je nog wel weten waar je moet beginnen. Hoe moet je trainen, wat moet je eten en wat zorgt er nu precies voor je spiermassa groeit? De toename van spiermassa is het resultaat van een aantal factoren. Denk daarbij aan de genetische factor (heel belangrijk), de manier van trainen, het voedingspatroon en de levensstijl.

Om meer duidelijkheid te krijgen over wat je nu precies moet doen om die spieren te laten groeien hebben met Jonathan Later – fitness trainer en personal trainer – gesproken (wil je meer over Jonathan weten, scroll dan door naar het einde van deze pagina). We hebben Jonathan de vragen die onze redactie vaak binnenkrijgt over de toename van spiermassa voorgelegd. Hier zijn Jonathans antwoorden.

Wat zijn de drie belangrijkste adviezen die je zou geven aan iemand die ernaar streeft om de spiermassa te vergroten? Wat zou je aanraden op het gebied van voeding, training en levensstijl.

Voeding, training en rust.

Veel mensen denken bij het zien van een gespierde persoon dat hij/zij niets anders doet dan de hele dag trainen. Maar dat is niet het geval. Het is belangrijk dat training,voeding en rust in balans zijn.

Door te trainen breng je schade toe aan je spieren. Het lichaam wil de schade herstellen en zorgt dat de spier een paar dagen na de training net iets sterker en groter is dan voor de training. Dit is alleen te bereiken door middel van de juiste voeding en voldoende rust. Voldoende rust betekent minimaal 1 dag per week niet trainen en 8 uur slaap per nacht.

Dit bericht is geplaatst in Getuigenissen, Nieuws. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>